موارد زیر، چند مدل و چارچوب مهم دیگر برای سواد اطلاعاتی هستند:
- ۶ مهارت بزرگ (Big6): فرایند اطلاعاتی حل مسئله، ازمدل معروف «مایک آیزنبرگ» (Mike Eisenberg) و «باب برکویتس» (Bob Berkowitz)
- «مدل مهارتهای اطلاعاتی پلاس» (PLUS Information Skills Model) از «جیمز هرینگ» (James Herring)
- مدل «هفت وجه سواد اطلاعاتی» (Seven Faces of Information Literacy) از «کریستین بروس» (Christine Bruce)
- «شش قاب برای آموزش سواد اطلاعاتی» (Six Frames for Information Literacy Education) از «کریستین بروس» (Christine Bruce)
«گروه تخصص موضوعی سواد اطلاعاتی» وابسته به «انجمن بینالمللی کتابخانههای دانشگاهی» (IATUL) در گزارشی در بارۀ «خطمشیها و استانداردهای سواد اطلاعاتی در کتابخانههای عضو آیاتول» خلاصۀ نتایج پیمایشی را ارائه میدهد که بین جولای ۲۰۱۳ و فوریه ۲۰۱۴ برای بررسی استانداردها و چارچوبهای ملی سواد اطلاعاتی در ۱۳ کشور، و رهنمودها، چارچوبها و خطمشیهای ۱۰۰ کتابخانۀ آکادمیک انجام شد.
منبع: http://www.informationliteracy.org.uk/definitions/il-models/#squelch-taas-accordion-shortcode-content-5