میز مرجع
وقتی شخصی سؤالی دربارهٔ چگونگی پیداکردن اطلاعاتی خاص، یا چگونگی استفاده از خدمات و منابع کتابخانهای دارد، در تماس (بهصورت حضوری، از طریق تلفن، و در بعضی از کتابخانهها از طریق پست الکترونیکی) با خدمتگاه عمومی که در نزدیکی مجموعهٔ مرجع کتابخانه قرار دارد، میتواند از کتابداران مرجع کمک بگیرد. یک کتابدار مرجع حرفهای و مهارتآموخته که برای کار در میز مرجع تعیین شده، پاسخی به مراجعهکننده میدهد یا وی را به یک منبع آگاه، ارجاع میدهد. در کتابخانههای بزرگ عمومی و آکادمیک، میز مرجع (بخصوص در طول اوقات اوج استفاده) ممکن است دو یا سه کتابدار داشته باشند.
مقایسه کنید با:
information desk
نیز نگاه کنید به:
digital reference; reference interview; roving