«اسکانل (جامعۀ کتابخانههای دانشکدهای، ملی و دانشگاهی)» مدل «ارکان هفتگانۀ سواد اطلاعاتی» را در سال ۱۹۹۹ تدوین کرد، و آخرین ویراست آن در سال ۲۰۱۱ منتشر گردید. به موجب ویراست آخر، باسواد اطلاعاتی شدن «یک فرایند خطی نیست»؛ بلکه افراد میتوانند راههای متفاوتی برای باسواد اطلاعاتی شدن در پیش بگیرند و ممکن است مهارتهای متفاوتی را در سطوح متفاوت فرابگیرند.
هفت «لنز» زیر تدوین شدهاند تا افراد فعال در فعالیتهای زیر، از طریق آنها، ارکان هفتگانه را مورد توجه قرار دهند:
لنز اقدامات بهداشتی مبتنی بر شواهد
منبع: http://www.informationliteracy.org.uk/definitions/il-models/#squelch-taas-accordion-shortcode-content-1